Magicsport.pl






FitnessKulturystykaGastronomiaSuplementacjaZdrowie

Dieta przeciw rakowi

20:29 - 26.04.2009 | czytany 11639 razy


Co każdy powinien wiedzieć o wpływie odżywiania na powstawanie chorób onkologicznych.

W ostatnim czasie jest coraz bardziej zrozumiała ogromna rola odżywiania zarówno w powstawaniu, jak i w profilaktyce chorób nowotworowych.
Według danych Amerykańskiego Instytutu Badań nad Rakiem, nieracjonalne odżywianie staje się przyczyną rozwoju choroby u mężczyzn w 40%, a u kobiet w 60% przypadków. Substancje rakotwórcze zawarte w pożywieniu, zwykle nie należą do silnie działających i powoli zatruwają organizm dzień po dniu.
Wielki Hipokrates mawiał: „Twoim lekarstwem powinno się stać pożywienie!".

Profilaktyka raka za pośrednictwem odżywiania jest możliwa przy zachowaniu dwóch podstawowych zasad:
1. Pokarm nie powinien zawierać substacji rakotwórczych, takich które powodują powstawanie nowotworów złośliwych.
2. W pokarmie powinny się znajdować substancje, które chronią organizm przed rakiem.
Źródłem substancji rakotwórczych w naszym pożywieniu mogą być różnorodne tłuszcze, przy czym niebezpieczeństwo wielokrotnie wzrasta przy spożywaniu nieświeżych lub przesmażonych tłuszczów. Dlatego też nigdy nie powinniśmy zostawiać tłuszczu na patelni i wykorzystywać go wielokrotnie. W miarę możliwości unikamy smażonychn produktów, na korzyść gotowanych i pieczonych. Oprócz tego, zbędny tłuszcz z mięsa zawsze lepiej wykroić. Nie należy włączać do jadłospisu zbyt dużej ilości olejów roślinnych. Dwie łyżki stołowe dziennie, to ilość całkowicie wystarczająca.
Istnieją dane na temat tego, że tłuszcze niekorzystnie wpływają na system odpornościowy człowieka, ich nadmiar sprzyja przemianie komórek w komórki rakowe. Wiadomo, że w miarę wzrostu poziomu życia w krajach niegdyś biednych (Japonia, Grecja, Włochy), w wyniku zwiększenia w jadłospisie ilości tłuszczu, wzrosła tam zachorowalność na raka gruczołu mlekowego i jelita grubego.
Szczególnym zagrożeniem dla zdrowia są produkty wędzone, do których z dymu podczas wędzenia przedostają się substancje rakotwórcze i inne niebezpieczne związki. Te substancje zostały znalezione w kiełbasach, szynkach, polędwicy, boczku, szprotach, śledziach wędzonych „na zimno", a także owocach suszonych dymem. Nieraz w 50 g kiełbasy wędzonej znajduje się taka sama ilość substancji rakotwórczych, jak w dymie z paczki papierosów, lub w powietrzu, które mieszkaniec dużego miasta wdycha w ciągu 4 dni. Wiele produktów zawiera azotany i azotyny. Te sole same z siebie nie sa rakotwórcze, jednak w żołądku człowieka powstają z nich bardzo szkodliwe substancje. Azotany i azotyny mogą znajdować się w kiel­ich, niektórych konserwach mięsnych, w importowanych warzywach i owocach. W pożywieniu należy stosować warzywa wyhodowane w otwartym gruncie (nie szklarniowe!) przy użyciu nawozów naturalnych, na przykład postów. Gotować warzywa zaleca się w dużej ilości wody, w żadnym wypadku nic spożywając wywaru z warzyw, o których uprawie nic nie wiemy.
Kiedy zapytano naukowca z Filadelfii, czy istnieje jakaś dieta przeciwrakowa, odpowiedział: Tak! Trzeba po prostu mniej jeść"
Zgadzają się z tą opinią praktycznie wszyscy specjaliści. Jak wykazały owe badania ludności, otłuszczenie wzmaga prawdopodobieństwo zachorowania na raka. Jak powstrzymywać swój apetyt? Jedzcie produkty, które powodują szybkie nasycenie — podsuszone pieczywo, fasolę, groch, rośliny strączkowe, smażone ziarna słonecz­nika, kasze.

Substancje - obrońcy
Nasze pożywienie powinno zawierać składniki zwiększające obronne właściwości organizmu, co pozwala mu przeciwstawiać się działaniu substancji rakotwórczych i innych szkodliwych związków.
Przede wszystkim są to witaminy, szczególnie A, C i E, a także B2 i PP. Wysokie stężenie witaminy C w organizmie także blokuje powstawanie substancji rakotwórczych z azotanów i azotynów. Wita­mina E chroni przed szkodliwym oddziaływaniem produktów utleniania tłuszczów.Witamina A sprzyja zabezpieczeniu przed różnymi postaciami raka.
W witaminę A jest bardzo bogata wątroba zwierząt i tran, w mniejszym stopniu zawierają ją jaja, masło śmietankowe, produkty mleczne. Karoten, który w organizmie człowieka przekształca się w witaminę A, można otrzymać z takich produktów roślinnych jak marchew, czerwona papryka, pietruszka, szpinak, cebula. Jest on również w morelach, pomidorach, dyni, oraz w innych owocach i warzywach o barwie żółto-czerwonej lub pomarańczowej.
Zażywając preparaty witaminy A, C i E należy wiedzieć, że ich nadmiar może przynieść organizmowi szkodę. Należy spożywać tylko naturalne witaminy. Najbardziej bogata w witaminę E jest wątroba cielęca, nerki bydła rogatego, ziarna pszenicy, owsa, żyta, kukurydzy, groch, pietruszka, żółtko jaja kurzego, marchew, cebula.
Podstawowym źródłem witaminy C (kwasu askorbinowego) są warzywa, owoce, jagody i zielenina. Najwięcej witaminy C jest w owocach dzikiej róży, czarnej porzeczce, czerwonej papryce, chrza­nie, pietruszce, koperku, rokitniku. Niemało kwasu askorbinowego znajduje się w owocach cytrusowych oraz w jabłkach (szczególnie antonówkach). W porze zimowej i wiosennnej głównym źródłem witaminy C są dla nas ziemniaki, biała kapusta i kiszona, inne owoce, a także cytrusy i ich soki.

Włóknisty sojusznik
Angielski chirurg Barcket w czasie pracy w Afryce zauważył, że rak jelita grubego rozpowszechniony w Europie, jest rzadko spotykany wśród ludności miejscowej, która spożywa znacznie więcej produktów włóknistych (celuloza, pektyny). Okazuje się, że są one swoistą, wewnęt­rzną miotłą jelita; sprzyjają szybkiemu usunięciu szkodliwych produk­tów, niszczą procesy gnilne i działalność bakterii, które uczestniczą w powstawaniu substancji rakotwórczych. Podstawowym źródłem włó­kien pokarmowych są chleb i mąki grubo mielone, kasze - gryczana, owsiana, kasza jaglana, warzywa liściaste.
Ważną rolę w profilaktyce raka odgrywają sole mineralne, zawierające magnez, wapń i selen.W magnez bogate sa rośliny strączkowe, przenica, żyto, owies, gryka. Znajduje się on również w wielu warzywach i owocach. W wapń bogate są żółty ser i twaróg, fasola, marchew, kapusta. Najwięcej selenu wykryto w grochu i burakach.
Istnieją dane, że substancje obrońcy znajdują się w niektórych grzybach - borowikach, opieńkach, a także w produktach otrzymywa­nych z soi.
Należy zaznaczyć, że żadna dieta nie daje absolutnej obrony przed rakiem, ale niewątpliwie może w znacznym stopniu obniżyć praw­dopodobieństwo zachorowania na raka. Różnorodny, bogaty w natura­lne witaminy jadłospis pozwoli organizmowi wybrać z pożywienia
zbędne dla niego substancje lecznicze.
I jeszcze jedno. Jak mówił doktór Gerson (największy specjalista w dziedzinie leczenia raka): rak — to zemsta natury za nieprawidłowo
spożywane posiłki. W 99% ze 100 — to zatrucie własnymi toksynami i tylko 1% to nieodwracalne zminy, które występują w organizmie. Są „ofiary" raka (tylko 1%) i są jego twórcy (99%), o tym każdy powinien wiedzieć.

Choroba na talerzu

Komisja Światowej Organizacji Zdrowia przeprowadziła badania w kilku klasztorach w Tybecie. W wyniku badań zostało stwierdzone, że 90% mieszkańców, wśród których byli starcy - u 60% całkowicie nie stwierdzono próchnicy zębów, zaburzeń w pracy układu krwionoś­nego i pokarmowego, wszyscy oni niezależnie od wieku byli sprawni i prawie w 100% zdrowi. Analiza ich pożywienia wykazała, że odżywiają bardzo skromnie, nie posiadają lodówek, kuchni gazowych, nie używają cukru, mięsa i rafinowanych produktów. Ich podstawowy jadłospis to placki jęczmienne, tybetańska ziołowa herbata, czysta woda. Latem pożywienie wzbogacały rzepa, marchew, ziemniaki i tro­chę ryżu.
Według danych Światowej Organizacji Zdrowia w takich najbardziej rozwiniętych krajach jak USA, Niemcy, Francja, które stoją w czołówce pod względem spożycia mleka, mięsa i innych rafinowanych produktów, zdrowie ludności wygląda inaczej. W Ameryce na trzy rodziny - dwie cierpią na nowotwory, dwie osoby z pięciu cierpią na choroby sercowo-naczyniowe, z powodu których umierają; odnoto­wuje się ogromną liczbę osób, cierpiących na cukrzycę. Przewlekłe choroby trapią 19% ludności, a więc cierpi na nic prawie co piąty mieszkaniec.
W Niemczech - a cukrzycę cierpi 20% ludności, około 20% dzieci w wieku od 8 do 16 lat ma niedorozwój umysłowy i fizyczny. Na reumatyzm i zapalenie stawów choruje od 15 do 17% ludności.
Francja - Alergia dotyka od 15 do 20% ludności, 450 tyś.dzieci poniżej roku życia cierpi na różnorodne zaburzenia słuchu i wzroku, 1,5 min dzieci w wieku 6 lat choruje na astmę. We wszystkich krajach wysoko uprzemysłowionych w ciągu ostat nich 25 lat, procent noworodków z wrodzonymi schorzeniami podwoił.
Wychodzi na to, że przy pomocy widelca i łyżki sami sobie ko­piemy grób.
Dr Michał Tombak

Koktajl fitochemiczny
To prawdziwa „bomba antyutleniaczowa”. Opracowała go amerykańska dietetyczka, Diana Dayner, u której kilka lat temu wykryto raka piersi. Postanowiła wtedy, że będzie wspomagać swą walkę z nowotworem za pomocą opracowanej przez siebie diety. Diana Dayner twierdzi, że m.in. picie specjalnego koktajlu pomogło uchronić ją przed przerzutami. Oto przepis na jej warzywno-owocowy napój:
Zmiksuj bardzo dokładnie (1–3 minuty) następujące składniki:
– 70 g miękkiego tofu
– 6 małych marchewek
– 3/4 szklanki świeżych lub mrożonych owoców
– łyżkę otrąb pszennych
– łyżkę zarodków pszennych
– łyżkę siemienia lnianego
– 3/4 szklanki mleka sojowego wzbogaconego w wapń
– 3/4 szklanki soku pomarańczowego wzbogaconego w wapń





A może tak bez mięsa?
Najnowsze badania wykazały, że wegetarianie chorują na raka rzadziej niż osoby spożywające mięso - informuje "American Journal of Clinical Nutrition".

Naukowcy z Uniwersytetu w Oksfordzie rozpoczęli swoje badania w latach 90. Wzięło w nich udział blisko 53 tys. osób w wieku 20-89 lat. Badanych podzielono na cztery grupy: osoby spożywające mięso, osoby, w których diecie przeważają ryby, a także osoby stosujące dietę wegetariańską i wegańską.

Analiza danych wykazała, że wegetarianie i ludzie jedzący dużo ryb chorowali na nowotwory znacznie rzadziej niż osoby spożywające mięso. Wyjątkiem był rak jelita grubego, który najczęściej występował właśnie u wegetarianów.
czytaj dalej

Było to dla naukowców niemałym zaskoczeniem, gdyż wcześniejsze badania dowiodły, że rak jelita grubego jest chorobą związaną ze spożywaniem dużych ilości czerwonego mięsa, produktów zawierających konserwanty i pestycydy.

Nadzorujący badania prof. Tim Key twierdzi, że ustalenie związku pomiędzy dietą i rakiem wymaga jeszcze wielu badań. Powszechnie wiadomo, że spożywanie pięciu porcji warzyw i owoców dziennie zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworów i innych chorób.

Zawsze należy jednak pamiętać, że na powstawanie nowotworów ma wpływ wiele innych czynników.


Witarianizm - odmiana wegetarianizmu, dieta wykluczająca spożywanie pokarmów poddanych obróbce termicznej. Witarianie dopuszczają podgrzewanie jedzenia do temperatury 41 °C. Najczęściej.

Powody wyboru witarianizmu:
* Przekonanie o tym, że gotowanie niszczy enzymy i składniki mineralne zawarte w warzywach i owocach. Naukowcy potwierdzają to, jednak zaznaczają także, że gotowanie czasem uwalnia więcej składników mineralnych z wnętrza pokarmu
* Człowiek w przeszłości nie znał ognia, a więc w naturze jadł surowe pokarmy
* Wysoka temperatura powoduje ścinanie się białka i "śmierć" żywności
* Człowiek staje się znacznie zdrowszy, kobiety przestają krwawić w trakcie okresu, skraca się jego czas trwania oraz znikają towarzyszące mu bóle (nie potwierdzone naukowo)



Inspirujący Film o Diecie Witariańskiej 01/12



Inspirujący Film o Diecie Witariańskiej 02/12



Inspirujący Film o Diecie Witariańskiej 03/12



Inspirujący Film o Diecie Witariańskiej 04/12



Inspirujący Film o Diecie Witariańskiej 05/12



Inspirujący Film o Diecie Witariańskiej 06/12



Inspirujący Film o Diecie Witariańskiej 07/12



Inspirujący Film o Diecie Witariańskiej 08/12



Inspirujący Film o Diecie Witariańskiej 09/12



Inspirujący Film o Diecie Witariańskiej 10/12



Inspirujący Film o Diecie Witariańskiej 11/12



Inspirujący Film o Diecie Witariańskiej 12/12



Magia wokół nas



Po prostu na surowo I - DIETA WITARIAŃSKA



Po prostu na surowo II - DIETA WITARIAŃSKA



Po Prostu Na Surowo III - DIETA WITARIAŃSKA



Po Prostu Na Surowo IV - DIETA WITARIAŃSKA



Po Prostu Na Surowo V - DIETA WITARIAŃSKA



Po Prostu Na Surowo VI - DIETA WITARIAŃSKA



Po Prostu Na Surowo VII - DIETA WITARIAŃSKA



Po Prostu Na Surowo VIII - DIETA WITARIAŃSKA



Po Prostu Na Surowo XI - DIETA WITARIAŃSKA




Oceń artykuł
nie głosowano


Komentarze


Autor
Komentarz
Przepisz kod (uwzględnij wielkość liter)




Galeria zdjęć

1 2 3 4 5 6 7 8

Przyroda - kwiaty

Zobacz równieżForking - dieta widelcowa
Dieta 1000 kcal
Dieta Gayelorda Hausera
Bądź smuklejsza na lato
Super skuteczna dieta
Dieta Cambridge - dieta ostatniej szansy



Kontakt
Strony Internetowe
© 2009 magicsport.pl | kopiowanie dozwolone jedynie po uzyskaniu zgody zarządu magicsport.pl - prawa autosrskie