Magicsport.pl






FitnessKulturystykaGastronomiaSuplementacjaZdrowie

Korzysci płynace z aktywności fizycznej

23:16 - 04.09.2009 | czytany 6011 razy


Serce jest pompą - najważniejszym elementem układu krwionośnego - jest mięśniem, a ściślej pisząc systemem dwóch mięśni tłoczących krew do całego układu. Składa się z czterech jam: dwóch komór (prawej i lewej) i dwóch przedsionków (prawego i lewego).

Nie lekceważ problemów związanych z sercem.

Niedawno naukowcy odkryli iż narkotyki mają wiele wspólnego z aktywnością fizyczną. Potrafi ona bowiem w niewytłumaczalny sposób uzależnić ćwiczącego od siebie. Wielu sportowców twierdzi zgodnie że sport jest ich uzależnieniem, że w jakiś niewytłumaczalny sposób przyciąga ich "do siebie" i nie pozwala z niego zrezygnować.

Eksperci zgodnie twierdzą, że intensywne uprawianie sportów np. bieganie, pływanie, itp. podobnie jak sięganie po używki, może uzależniać. Objawy są podobne.

Na Tufts University przeprowadzono pierwsze w tym zakresie testy na szczurach. Długotrwała obserwacja gryzoni, które zostały użyte do eksperymentu, doprowadziły do wniosków, że intensywny wysiłek fizyczny powoduje w mózgu aktywność substancji chemicznych, które wykazują podobne działanie jak heroina lub morfina.
Naukowcy przypuszczają, że intensywny ruch prowadzi do stanów euforycznych i wywołuje emocje podobne do działania niektórych substancji odurzających na organizm ludzki. Zauważono także, gdy szczurom przerwano treningi, zwierzęta zachowywały się w bardzo dziwny sposób, który można tłumaczyć jako "przebywanie na głodzie".

Jeżeli sport rzeczywiście uzależnia, to z pewnością jest to jedno z korzystniejszych dla zdrowia nałogów, z którym nie trzeba walczyć.

Korzyści płynące z aktywności fizycznej:

Aparat ruchu
- Poprawa wytrzymałości i siły systemu mięśniowego.
- Stabilizacja i wzmocnienie stawów.
- Wzrost gęstości kości, a w efekcie oddalenie niebezpieczeństwa zachorowania na osteoporozę.

Długość życia
- Trening fitness przedłuża życie i działa jak kuracja odmładzająca, gdyż regularny wysiłek fizyczny stymuluje wydzielanie niewielkich ilości hormonu wzrostu, który działa odmładzająco na dorosły organizm.
Jednak zbyt intensywny trening nasila produkcję wolnych rodników w organizmie i powoduje zmiany hormonalne (spadek poziomu testosteronu), co w efekcie prowadzi do przyspieszonego starzenia się.

Metryka
- Można przestać się nią przejmować, ponieważ pojawia się rozdźwięk pomiędzy wiekiem metrykalnym a tym, co widać tzw. gołym okiem.

Samopoczucie

- Ulega zdecydowanej poprawie (nawet przy melancholijnych skłonnościach).
- Ruch przyczynia się do zwalczania stanów depresyjnych.
- Ćwiczenia pomagają wyciszyć się wewnętrznie nerwusom, a leniwców pobudzają do życia.

Serce i układ krwionośny

- Stabilizacja ciśnienia krwi.
- Obniżenie poziomu cholesterolu i trójglicerydów.
- Zmniejszanie ryzyka zawału serca i udaru mózgu.
- Zwiększenie wydolności mięśnia sercowego.
- Polepszenie ukrwienia wszystkich organów wewnętrznych, tkanek i mięśni, a w efekcie lepsze zaopatrzenie całego organizmu w tlen i składniki odżywcze.

Sylwetka
- Poprawa napięcia mięśni i skóry daje efekt smukłej, wysportowanej i młodej sylwetki.
- Prostują się przygarbione plecy, brzuch przestaje wystawać, znikają niepożądane fałdki tłuszczu.

System immunologiczny
- Zostaje wzmocniony, a efektem tego jest wzrost odporności organizmu na infekcje.

Układ hormonalny
- Hormony stresu (adrenalina i kortyzol) są skuteczniej usuwane z organizmu.
- Hormony szczęścia (endorfiny) są wytwarzane szybciej, dając nam uczucie zadowolenia i miłego zmęczenia po treningu.
- Regularne uprawianie ćwiczeń obniża poziom estrogenu – hormonu, który powoduje rozrost tkanki nowotworowej raka piersi; zapobiega insulinooporności komórek, która może być przyczyną cukrzycy.

Układ oddechowy
- Zwiększenie wydolności płuc, a w efekcie zwiększenie wydolności tlenowej całego organizmu.

Układ pokarmowy
- Polepsza się przemiana materii, czego efektem jest szybsze wydalanie toksyn i skuteczniejsze wchłanianie składników odżywczych.

Waga
- Ulega obniżeniu, bez drastycznych wyrzeczeń kulinarnych
- Zdarza się, że pozostaje niezmienna, gdy - mimo utraty tkanki tłuszczowej nastąpi przyrost masy mięśniowej (mięśnie są cięższe od tkanki tłuszczowej).

Sport stanowi najskuteczniejszą metodę zapobiegania przedwczesnemu starzeniu się organizmu i przedwczesnej niesprawności. Chroni przed chorobami cywilizacyjnymi, które urosły do rangi pandemii do których należą m.in.:
* choroby sercowo-naczyniowe, które stały się przyczyną 2/3 przedwczesnych zgonów,
* choroby metaboliczne, prowadzące do otyłości i cukrzycy,
* choroby narządu ruchu, postawy, skrzywienia kręgosłupa,
* choroby wywołane stresem, czyli nerwice i choroby o podłożu psychicznym,
* choroby spowodowane słabą odpornością organizmu.


Trening fitness jest zdecydowanie pomocny w przedłużeniu życia, gdyz działa jak kuracja odmładzająca. Regularny wysiłek fizyczny stymuluje wydzielanie niewielkich ilości hormonu wzrostu, który działa odmładzająco na dorosły organizm.


Regularnie uprawiając sport, wspomagasz swoje serce.
Najczęstsze objawy, wymieniane przez osoby z nadciśnieniem:
* bóle i zawroty głowy
* pobudzenie lub zmęczenie i senność
* uczucie kołatania i bóle w okolicy serca
* duszność


Wyniki badań przeprowadzone przez Instytut Matki i Dziecka przedstawiają zatrważający obraz - wykazują u 40% dzieci i młodzieży wady w rozwoju fizycznym. W znacznym stopniu spowodowane jest to brakiem ćwiczeń fizycznych. Najwyraźniej widać to u dziewcząt 15-18 letnich, gdzie obserwuje się nadwagę i ociężałość. Takie właśnie dziewczęta były poddane badaniom ankietowym.

Aktywność ruchowa tylko 25% dzieci i młodzieży jest zadowalająca, 60% niska, a 15% bardzo niska, co nie pozostaje obojętnym dla zdrowia.
Badania dowodzą, że za nasze zdrowie w ok. 10% odpowiada służba zdrowia, w 15% - dziedziczenie, w 25% środowisko i aż w 50% - styl życia, jaki przyjęliśmy.



Gdy w twojej rodzinie chorował ktoś na chorobę wieńcową, a także gdy jesteś w wieku około menopauzy, pamiętaj koniecznie:

- zwróć większą uwagę na swoje odżywianie - jak najmniej czerwonego mięsa i tłuszczów odzwierzęcych (smalec, łój), a jak najwięcej ryb (zwłaszcza morskich), warzyw i owoców.

- rzuć palenie - statystyki są tu nieubłagane. Kobiety mieszkające w USA palące papierosy mają pierwszy zawał serca aż o 19 lat wcześniej niż niepalące. Nie pal, zwłaszcza gdy łykasz pigułki antykoncepcyjne. W czasie palenia tlenek węgla wypiera z krwi niezbędny sercu tlen, powoduje zwężenie tętnic, przyspiesza pracę serca. Palaczki mają więcej białych krwinek i płytek krwi, co sprzyja przedwczesnemu tworzeniu się blaszek miażdżycowych.

- rusz się - nie ma nic gorszego niz siedzenie w jednym miejscu cały dzień. Pamiętaj aby wybrać ten rodzaj aktywnosci, który sprawia tobie największą przyjemność. Przy problemach zdrowotnych zawsze porozmawiaj z lekarzem o chęci uprawiania wybranego przez ciebie sportu. Ustal plan działania - by ruch przyniósł pożytek, musi być regularny - co najmniej dwa razy w tygodniu po 25 - 35 min (zacznij od 10 min i powoli zwiększaj długość treningu).

- badaj się regularnie! - co najmniej raz na pół roku kontroluj ciśnienie tętnicze, co najmniej raz na rok - poziom cholesterolu. Panie po czterdziestce powinny raz do roku zrobić wysiłkowe badanie EKG, echo serca, pomiar cukru i lipidów we krwi. Nie zapominaj również o profilaktycznym badaniu cytologicznym i mammograficznym (kobiety po 50 są czterokrotnie bardziej narazone na nowotwory)

- nie bagatelizuj nawet najdrobniejszych nieprawidłowości. Kaszlu, duszności, obrzęków kostek i rąk, ucisku w klatce piersiowej. Typowe objawy kobiecego zawału to: ból barku, karku lub okolicy krtani, duszności (bez bólu w klatce piersiowej), ból w nadbrzuszu często połączonym z odbijaniem, nudnościami lub wymiotami, uczucie ogólnego zmęczenia, mrowienie lub pieczenie w okolicy serca. Częściej ból i inne objawy mogą pojawić się w spoczynku (np. nad ranem).




Ćwiczenia na brzuch



Ćwiczenia na brzuch II



Ćwiczenia na brzuch III



Ćwiczenia na pośladki



Trening nóg ze sztangielkami



Ćwiczenia na klatkę piersiową



Ćwiczenia na ręce



Trening nóg ze hantlami



Ćwiczenia brzucha, pleców i kręgosłupa



Sposób na smukłe nogi



Wzmocnij plecy



Sposoby na płaski brzuch



Piękne ramiona



Trening pośladków




Oceń artykuł
ocena: 6 głosowań: 1


Komentarze


Autor
Komentarz
Przepisz kod (uwzględnij wielkość liter)




Galeria zdjęć

1 2 3 4 5 6 7

Serce- objaśnienia

Zobacz równieżStretching
Ćwiczenia kształtujące sylwetkę
Hi-low
Trening cardio
Rodzaje aerobiku
Basen na poprawę sylwetki



Kontakt
Strony Internetowe
© 2009 magicsport.pl | kopiowanie dozwolone jedynie po uzyskaniu zgody zarządu magicsport.pl - prawa autosrskie